Fishing in Guinea Bissau

Fish

Barracuda, jack, red snapper, tarpon, cobia, shark, ray, captain, elops....Everything you should know about the fish at the Bijagos archipelago : behaviour, eating habits, biotope.

Fishing Techniques

Heavy or light spinning, surfcasting, jigging, fly fishing, troll, fishing at the beach or kayaking. Details on every efficient technique for fishing in Guinea Bissau .

Equipment

You can bring your equipment or rent at the hotel, every detail on the equipment adapted to your fishing : reel, rod, lures, accessories, essentials.

Learn more about your opponents , so you can fish them.

The Bijagos archipelago counts around fifteen « sport » fishing fish species : the tarpon can weigh more than 100Kg, the majority of the worlds biggest barracuda ever caught were in Guinea Bissau, the common jack, the red carp, the liche, the cobia, the shark tiger, the guitarfish...

We share with you our 15 year fishing experience on the Bijagos archipelago : eating behaviours, preferential positions, the influence of the tides. Much information and knowledge to lure your opponents.

Fishing Techniques

L'archipel des Bijagos est la destination multi pêche par excellence: toutes les techniques sont possibles.

Spinning fishing is the queen technique on the Bijagos. Poppers and stickbaits rule. Surfcasting, troll fishing and wedged are reliable techniques while new ones appear : jigging, kayak fishing, fly fishing.

On this page you will find all the information for an optimal fishing, weather you are a fan of a unique technique or several. Kere is the best place to enjoy new techniques ! Our guides will help and advise you.

Everything you should know on the equipment to bring for every fishing technique. You can rent reliable equipment on Kere and at a good price!

Exotic fishing demands a strong and powerful equipment. However, it is important not to oversize the importance of the equipment because it will take away your pleasure on fishing: a rod too stiff tires you and turns the combat less fun !!

On this page, we advise you equipment tested on Kere : a wide range of rods, reels, baits and accessories adapted to each fishing technique. High quality material and affordable.

Our fishing team

Two guides very experienced and bijago sailors that know the archipelago like the palm of their hands.
laurent durris fishing guide bijagos kere islet
The "boss"

Kere’s manager Bijagos

camille tripier fishing guide at the bijagos
Experienced Guide

8 years of experience at the bijagos archipelago

fishing camp sailor bijagos on kere
Sailors' leader

From the Bijagos he is a true expert !!!

Bijagos fishing sailor in guinea bissau
Sailor and chief mechanic

Boat maintenance, engine repair

domingo kere's sailor bijagos
sailor

the youngest sailor but very gifted

armando fishing on the bijagos en guinea bissau
fishing sailor

Fishing is a pleasure

armando Expérienced sailor bijagos kere guinea bissau
Fishing sailor

Good sailor and very good fisherman

marin de l'archipel des bijagos
Sailor

an added value on Kere

They come back from Kere and they tell

translation coming soon!

Premier séjour peche bijagos saison 2016-2017

• jp houry and the new guide on kere des bijagos
  • Jack of  bijagos caught with popper
  • guitarfish of bijagos  guinea bissau
  • pompano caught with popper bijagos on kere
  • jack caught with popper in bijagos archipelago

Ouverture du camp en farfare: les poissons sont là!!!

Cette année avec mon ami François, nous avions décidé de faire l’ouverture de Kéré, cet ilot paradisiaque de l'archipel des Bijagos. Aux dernières nouvelles de Laurent, la saison des pluies s’éternisait un peu … bon! On verra sur place! Arrivés tôt le matin à Bissau , escale à Biombo, embarquement pour Kéré! Traversée idéale! Kéré et les Bijagos nous voilà!
Les cannes rapidement montées, les premières élops prises de la plage ouvrent le bal! En ce début octobre, il y a des chasses de partout, c’est un festival de carangues jaunes à quelques encablures du lodge! Les carpes rouges sont là aussi! Et des belles! Nos stickbaits tout neufs en prennent un sacré coup!

Dans notre programme nous avons prévu un bivouac sur Unhocomo accompagnés de Shérif le nouveau et excellent guide de Kéré ! Laurent nous organise tout ça et le lendemain nous voilà partis de bonne heure pour cette île, objectif pêche aux vifs sur épave et dans les fosses. Les bancs de yaboys sont rapidement repérés, lancers de mitraillettes et quelques dizaines de vifs atterrissent dans le vivier! Maudits maquereaux bonites, ils nous ont bien volé une douzaine de mitraillettes…! L'espérance de vie d’un vif envoyé au fond sur l’épave se mesure en secondes … les attaques sont fulgurantes, belles carangues, diabars, cobias, requins, nous avons connus des moments très intenses.
De retour à notre bivouac, notre chef cuisinier avait monté les tentes et le feu nous attendait pour mettre une belle carpe rouge sur le grill. Après cet excellent dîner, la soirée fut courte, nous étions cassés! Pas de longue conversation autour du feu de camp! Au lit....!!!
Le lendemain matin nous changeons de spot, direction la fosse ou nous aurons le même succès. Pour finir la session nous mouillons au milieu de nulle part… Sauf pour Sherif … Et là ce fut un festival, au lancer nous enchainons les belles prises: liches, carangues, carangues pompano, barracudas de belles tailles. Ce fut extraordinaire!!! Quelle vie sur ce spot !!!
Il nous restait quelques vifs encore en forme, j'avais emmené un gros bouchon, pour le fun! Montage très basic, 2m de bas de ligne et le bouchon connecté sur l’agrafe, je laisse le vif partir dans le courant, "le pôvre", il a pas eu le temps de comprendre ce qui lui arrivait, instantanément strike sur une belle carangue , nous ferons aussi une belle guitare et une belle pastenague au fond avec un morceau de yaboy. Retour sur Kéré.
Pour le reste de notre séjour sur kere, nous alternerons des sorties de pêche au lancer et de palangrotte avec à chaque fois de beaux résultats. Et voici encore un séjour peche guinée bissau qui s'achève en beauté. Nous avons toujours autant de plaisir à venir sur Kéré, cette île de l archipel des bijagos en guinée bissau que j’ai découverte en 2001 et qui ne cesse de s’embellir sous les bons hospices de Laurent et de Sonia. Merci pour ce coin de paradis pour pêcheur.
Prochaine expédition : Le Corubal janvier 2017, je vous raconterai .......